En recension av spelet Destiny 2: den största skytten blir ännu bättre

Visningar:

613

Betyg:

1Like 0Dislike

Aktie:

En recension av spelet Destiny 2: den största skytten blir ännu bättre Source:

Jag måste erkänna att när mina händer fick spelet Destiny 2, jag hade ingen aning om vad det kan så småningom förvandlas till. Ju mer jag studerat spelet, neobyatnoy det verkade för mig. Intrycket var att denna långa äventyr som aldrig tar slut. Jag gav mer än 150 timmar av sitt liv, och, du vet, det var några av de bästa stunderna jag någonsin har upplevt i ett tv-spel.

Spel: Öde 2
Plattform:, PlayStation 4, Xbox, Windows
Genre: MMO Första-person Shooter-spel
utgivningsdatum: 6 September 2017
Utvecklare: Bungie
av Utgivare: Activision

Bara säga: i dag har vi inte den vanliga genomgång av spelet, som min kollega Sergej grå bestämde mig för att skriva det tillsammans. Detta format för oss är fortfarande nya och även något experimentellt, men tiden kommer att visa om det kommer att våra läsare gillar det eller inte. Kommentarer Sergey i texten kommer att vara markerade i en separat citat för att separera hans tankar från mig. Vi hoppas att du kommer att vara intresserad av att höra intryck om spelet Destiny 2 direkt från två journalister, inte en enda, som vanligtvis är fallet.

Hej, kära läsare. Idag har jag vila lite, precis bakom skriva en recension på det underbara spelet Destiny 2 till min kollega. Och ändå skulle jag vilja kasta i mina två cent till detta material i form av små tankar om spel i en fri form. Efter alla, detta MMO-shooter vi var med Vladimir i kooperativet. Här och nedan ser mina kommentarer kommer att vara något i stil med detta.

För att Starta som förväntat, jag skulle vilja med bakgrunden. Bungie Studio framför allt känd för en serie exklusiva Xbox shooter Halo. Även om dessa killar hade en hand och att andra, lika viktiga projekt som strävan Myt. Över Halo-franchisen de arbetat mer än 10 år. Och om det första spelet i serien var en "klassisk shooter-spel" för en solo passage, med varje ny del av multiplayer-komponent segrade över single-player-kampanjen mer och mer.

Det är Dock omöjligt att säga att fans av serien inte gillar det. Det kom till en punkt att när du försöker att koppla bort nätet servrar en av de första spelen i Halo-serien fans medvetet gick ut ur spelet, och därigenom sätta upp en slags virtuell picket. Sanna konstnärer alltid måste gå framåt och utföra alla sina skyldigheter till Microsoft, Studio, Bungie gick att erövra nya galaxy. Detta har hjälpt dem att inte bara många års erfarenhet av att arbeta på Halo-serien, men även pengar utgivarna Activision, har skrivit avtal med företaget på ett långsiktigt avtal.

Detta starkt Eu-2014 kom till ljus . Outtalbara spel MMOFPS. Öde, ur kärnan-mekanik som är ett first-person shooter, på platser som starkt påminner om vad vi vana vid att se i online role-playing games. Det blev en stark tonvikt på utjämning, lagarbete, lång räder med otroligt kraftfulla chefer, massor av vapen, kläder och tillbehör, du kan förändra karaktären av dagliga uppdrag, PvP och PvE miljöer och ett berg av andra Godsaker. Naturligtvis, spelet är inte utan mindre buggar, som utvecklarna lovade att rätta till i den andra delen, som betonar och multiplicera fördelar av det ursprungliga spelet.

Och den första "skolan" som Bungie skyndade sig att fixa det, rörde historien kampanjen. Saken är (och jag finner det mycket underligt beslut) om att Bungie har skapat en mycket coola Sci-Fi världen i framtiden med en intressant bakgrund, men hans berättelse berättas genom spridda spelare på spelet meddelanden. Historien kampanj i det ursprungliga spelet 2014 nästan inte var det. Och det är dubbelt så konstigt, med tanke på att de framgångar som uppnåtts av författare på Bungie, som arbetar på Halo-serien. Historien och inställning av Halo: Reach (sista spelet i serien, från pennan av en Studio), enligt kritikerna, är det fortfarande anses som den bästa i serien. Om inte den bästa i denna genre alls. Och med alla sina år av erfarenhet och flera miljoner dollar budget Bungie Activision plötsligt tyder på oss att läsa noter!

Skulle Vilja lägga till att det verkligen — i den första delen av tomten var praktiskt taget obefintlig, och single-player-kampanjen var mer av något som är rudimentärt. Personligen är jag mycket upprörd eftersom jag inte kan leva utan en stark berättelse. Naturligtvis fokus på spelet var ursprungligen inriktad på online-komponent och kooperativa underhållning. Och ändå, många spelare är besvikna med detta synsätt utvecklare att implementera en berättelse komponent.

Öde 2 spelare möter en underbar inställning och en intressant intrig komplikation. Från de första sekunderna blir det tydligt att Bungie inte förlora en före detta grepp och brist på tomten i det första spelet med största sannolikhet var ett medvetet beslut för den skull spara budget och omdirigera den till att implementera mer relevanta vid den tidpunkt komponenter. Enligt historien, i ett visst ögonblick i dess utveckling, mänskligheten har äntligen började kolonisering av Mars (oavsett om de är inblandade i denna händelse Elon Musk, skaparna av spelet, tyvärr, inte är vilseledande). På den röda planeten, människor har upptäckt en mystisk rimlig sfär av enorma storlek, som gav den namnet "vandraren". Hon smugglades till Jorden, där han gav människor en ny teknik. Naturligtvis, i universum, det var tävlingar, önskade att ha en Främling på sitt förfogande, vilket resulterade i ett omfattande krig, under vilket de invånare på Jorden var på väg att utrotas. Människor är i desperat försvara Pilgrim, var hans utvalda Väktarna. Derasområdet är försett med vissa mystiska "light" för att skänka odödlighet.

Försvarade Framgångsrikt sin självständighet, mänskligheten har funnits länge i fred och harmoni. Från djupet av Universum till Jorden kom en ny fara i att personen i loppet av kabal med en befälhavare som heter Goul. Bara sedan invasionen av armén av Goul börjar handlingen i Destiny 2. Goul, till skillnad från sina föregångare, vill inte bara att fånga Resenären och hans teknik, men också att ta emot Ljuset, och därmed få evigt liv. Standard, i Allmänhet, motivation för skurk. Av och stora problem i den plot of Destiny 2 bara två. Den första är orealistiskt rättframhet av berättelsen utan att ens en antydan av oväntade vändningar. Alla kommer att utvecklas och kommer att sluta precis som man kan föreställa sig det. Det andra problemet — inte tillräckligt välskrivna karaktärer. Bland alla hjältar det är bara Cade, som blev riktigt levande och minnesvärd. Han är alltid sprickbildning skämt och personliga känslor som påminner om en korsning mellan marvel Dedpula och Rocket raccoon från "Guardians of the Galaxy". Bra källor till inspiration, om utvecklarna verkligen förlitat sig på dessa tecken. Resten av karaktärerna bara göra vad de håller på med pretentiösa tal Ja, stirrar bort i fjärran.

Personligen gillade jag verkligen den främsta antagonisten i spelet Goul och hans entourage. Utlänningar raser av cabal är extremt ovanligt utseende, och utvecklarna har gjort ett seriöst arbete för att kunna animera deras ansikten. Medan du tittar på en scen som skär jag ibland intrycket att jag ser underbara CG filmsekvenser från de senaste remakes av de första spelen i Halo-serien. Ovanför dem, förresten, arbetade Studio Blur Studios, som ägs av Regissören Tim Miller, som regisserade filmen Författare. Tillfällighet? Jag tror inte!

Ser Helt obegripligt beslut att göra huvudpersonen stänga, eftersom det i en ganska kortlivad historia kampanj längd är 8-10 timmar skulle det till ljud. Någon kommer att säga att i spelet kan du välja kön på din karaktär, och det medför vissa begränsningar. Och faktiskt röst huvudpersonen i spelet, fokuserade på nätet, inte behövs alls. Men, ursäkta mig, har världen sett Mass Effect, som på något sätt klarat sig med en enorm mängd av talad text som kommer från läpparna av huvudpersonerna. Tydligen utvecklare på Bungie bestämde sig för att något ska vara kvar för den tredje delen. Hur som helst, halla allra flesta av scenerna i spelet är bortom beröm. Epic. En stor skala. Vackra. Allt är som det ska vara i ett kosmiskt äventyr.

Konfrontation med Goul kommer att ta slut förr eller senare (och inte utan en antydan om att en uppföljare), och sedan kommer den viktigaste punkten: är du redo att anta regler som kommer att erbjuda dig spelet? Efter alla, för det mesta efter att ha passerat den Öde 2 historien kommer att vara för dig enbart till underhållning online. Även i kampanjen (som för övrigt kan spelas med vänner) du kommer alltid att vara omgiven av dussintals andra aktörer med vilka du kan samverka för att utföra ett antal uppgifter i öppna platser. I fred hub kan du på ett säkert sätt kommunicera med sina nya vänner och hitta partners för att ytterligare utforska världen.

I tamriel om online gaming säga att deras enda spelare komponent är bara "värma upp" innan det händer. I fråga om Öde 2 utvecklare har byggt denna idé till ett absolut. Inte bara det, i historien, kommer du att upptäcka en mängd olika aktiviteter, som kommer att få en logisk utveckling i multiplayer, och full tillgång till marknadens bredaste utbud av möjligheter kommer att ge dig nivå 20 och efter att ha avslutat berättelsen kampanjen. Men den strategin kommer att glädja alla. Dessutom, ibland författarna artificiellt driva spelarna i ramen. Till exempel, tillgång till vissa story uppdrag behöver en viss nivå av karaktärsutveckling. Och mycket ofta, när du når scenen den plats du är inte tillräckligt i spelet upplevelse. I ett sådant enkelt sätt, du är tvungen att genomgå många side-quests. Varför var detta gjort om sidan uppdrag på tidiga nivåer är inte framstående mängd, och då utan att passera fungerar inte, — för mig personligen är fortfarande ett mysterium.

Ja. För mig är det ett stort mysterium. När du är passionerade om att nästa berättelse uppdrag, att bryta igenom horder av fiender, besegra bossen, titta på en chic film scen och är redo att kasta längre, men utvecklare som du drar: vänta, procacity först till nivå 15, utför dessa små uppgifter, och sedan ta reda på vad som hände med huvudpersonerna. Detta i hög grad bryter takten i spelet och ibland verkligen frustrerande.

Men allt ovanstående är mycket irriterande i spelet, eftersom Destiny 2 är mycket effektivt genomfört sin grundläggande mekanik, nämligen att avfyra vapen. Vapen i spelet ett par hundra, och jag har ännu inte träffat en enda, att skjuta som skulle vara intressant. Pistoler, submachinevapen, kulsprutor, hagelgevär, prickskyttegevär, raketgevär, svärd och alla typer av futuristiska vapen. Varje fat är gjorda med kärlek, varje pjäs som känns bra i händerna, de är alla enskilda, så att alla spelare kommer definitivt hitta något passande. Detta coola fysik skytte i dag kan bara göra Spel Maskin och Bungie (utvecklare av det sista av Wolfenstein). Bravo!

även om de inte lyckades med i spelet vapen att fungera.Eftersom Bungie var pionjärer och popularizers av första-person shooters för spelkonsoler. Deras Halo: Combat Evolved på den tiden, revolutionerat och vände genren på huvudet. Nej man kan inte tro att med en handkontroll i våra händer, alltför, kan vara en bra idé att dela ut headshots. Men Bungie har övertygat alla om att med rätt inställning till genomförandet av fysiken i brand och att tillräcklig kontroll är möjlig.

Beväpnade till tänderna (vapnet är indelade i 3 klasser: primär, sekundär och tung) och bära en karaktär är den bästa rustning (här också, alla "GOST": armar, ben, bål och så vidare), kan du gå för att erövra de stora online-shooter. De val du kommer att ha massor av aktiviteter: genomförandet av öppna evenemang på flera planeter, uppgiften att hitta viktiga objekt, tömma cache-minne, patruller, ett uppdrag att söka upp och förstöra viktiga mål. När du vill lagarbete, du väntar för raids (uppdrag med en kraftfull chef och en belöning på slutet), mörka attacker (en mer komplicerad version av räder med särskilda villkor), otroligt stora räder, strider i Degeln (den lokala arena) med andra spelare, där det har flera spellägen från klassisk deathmatch att fånga poäng.

För ultrahardcore ges möjlighet att försöka övervinna alla lägen ensam. Med undantag av RAID för att göra det helt riktiga. Tja, om du är detta inte tillräckligt, kan du prova en "Test nio" — den konkurrensutsatta läge, där den mest värdefulla priser och tillgång till nya platser desperat kämpar för den mest sammanhängande och talangfulla lag med 4 spelare. För en komplett beskrivning av varje läge skulle ta mig en hel del tid, eftersom var och en har sina egna nyanser och kräver en annan strategi. Allt detta är nödvändigt för att studera och njuta av dig själv. Att prata om taktik lägen skulle vara besläktad med en tomt spoiler. Destiny 2 är bra eftersom det garanterar en känsla av banbrytande i alla. Jag vill säga några ord om RAID-lägen. Det är stort och bara fyllda till ögonglober med hemligheter och gåtor, för vilken belöning som är lämpligt. En RAID boss så långt kräver samordnade åtgärder av alla gruppmedlemmar. Så lusten att hitta fem vänner och prova utan att någon guider och tips för att klara denna svåra prov.

Det spelet främjar en Bekväm och trevlig bild. När det regnar, vinden rasslar i träden på avlägsna planeter, eller om du rusa genom slagfältet på din hoverbayke med den skärm du formligen bombarderas av en ström av specialeffekter. Spelet inte bromsa och ser bra ut på åldern PlayStation 4, och en PRO-version snart, lovar en storskalig tillägg som kommer att avsevärt förbättra redan vacker bild. Naturligtvis, i spel som du kan prova för att hitta mutnenkoy textur eller dåligt dragna modell av ett träd i bortre hörnet av kartan, men varför? Generellt ser det ut som en solid topp fem och i framtiden kommer att bli bara vackrare.

Det Spelet faktiskt ser mycket imponerande. Konstnärer Bungie den här gången gjorde hela programmet och har skapat en verkligt imponerande främmande världar fulla av otroligt vackra platser, där du kan beundra i gratis från slagsmål tid. Bara ovan har jag redan talat om den underbara animering av tecken. Lägg till detta det faktum att Kontaktpersonerna ser nu betydligt mer attraktiva i form av utarbetandet av små delar.

Tyvärr, det tekniska genomförandet av Destiny 2 på ett positivt sätt för att tala ut kommer inte att fungera. Nej, spelet är inte "crash" var 5: e minut, och den kod för nätverk och allt fungerar som en klocka. Och ännu flera gånger för mer än 150 timmar av simulerade spel utan uppenbar anledning bestämt hängde upp min konsol. Hon började också att flyga när jag var igång en Öde 2 efter tillbakadragandet av konsolen från viloläge. Naturligtvis, allt detta kommer att korrigera den kommande patchar, och frekvensen av den kraschar och låser var mycket låga. Men inte säger jag att jag bara inte kan, på grund av liknande problem som mina vänner.

Och det är där allt är bara bra, eftersom det är i form av musikaliska ackompanjemang. Från och med den första sekunder som du sammanfattar elegant soundtrack: atmosfärisk orkester motiv från huvudmenyn kommer att följa med dig på alla äventyr. Musik är alltid "på", det blir aldrig gammal, och i alla låtar känns hårt arbete av kompositörer och musiker, hade en hand i sitt skrivande. I musik finns det något "Halo-wcss". Epic, vackra och på samma gång mycket... varma, antar jag.

Du har rätt, kollega. Musik är verkligen en hel del av Halo, eftersom musiken sade kompositören Michael Salvatori. Denna begåvade man skrev soundtracket till spel som Halo: Combat Evolved, Halo 2 och Halo 3 (tillsammans med min vän Martin O ' donnell), och dels för att Halo 3: ODST. Han var ansvarig för OST-och för första Öde, som släpptes i och med 2014. Men, för mig, hans musik i uppföljaren är att låta betydligt bättre. Han har på allvar vuxit konstnärligt under de senaste tre åren.

Musiken är riktigt bra, vad som kan sägas om den ryska röst agerar. Det är inte dåligt och ibland bra. Men den ursprungliga engelska röst är bara underbar. På samma sätt som de ovan nämnda Cade förlorar en dryg tredjedel av sin karisma i rysk dubbning. Det är en skam att den inhemska localizers några av er var nära att vinna i detta avseende. Särskilt med tanke på det faktum att hela spelet är översatt tillräckligt bra. Nästan inga brister i översättning av meningar och beskrivning av produkterna, vilket är oerhört viktigt för spel i MMO-genren. Denåtminstone det är med text som ett litet problem. Och, förvånande nog, det är inte bara på ryska, men i den engelska versionen. Beskrivning två på varandra följande uppdrag blandas upp. Och saken är att de skickar oss till olika planeter. Alltså, att försöka lista ut vad man ska göra härnäst, att man riskerar att förlora en hel del tid.

Ja. Jag framgångsrikt har fångats i denna fälla. Spelet erbjöd mig att gå till en viss planet, som ännu inte tagits upp i spelet. Och oavsett hur hårt jag har försökt att förstå hur till låsa upp det, och inte har ett bra sätt att komma ur denna situation. 10 minuter, min kollega sa något dumt till skärmen och inte förstår: om skidor inte gå, om utvecklarna har gjort ett misstag. I slutet visade det sig att strävan beskrivningen innehåller sådana och action-äventyr som bör utvecklas i en helt annan värld.

Proffsen:

• Unika online-projekt som permanent kan fängsla spelare.
  • en Enorm mängd innehåll plus en massiv DLC på väg.
  • - utan tvekan den perfekta fysik och skytte mekanik.
  • för Enastående i termer av skönhet och teknik grafik.
  • - det är en fascinerande historia-kampanj.
  • för Musik, perfekt kompletterar atmosfären i rummet äventyr
  • - Roliga spel som du kan få som en, och i sällskap med vänner.
  • för Mer än tio olika spel-lägen för varje smak.

Nackdelar:

• Förutsägbara handling med oväntade vändningar.
  • - Ibland spelet tvingar spelaren att svänga, att distrahera från tomten.
  • för Extremt sällsynta, men mycket obehagliga tekniska brister.
  • för Fans av solo äventyr, spelet kanske inte gillar.

Generellt, Studion Bungie har försökt sitt bästa och släppt ett spel som har lovat hans fans. Spelet, som har gjort ett omfattande arbete på buggar den ursprungliga 2014, och värdigheten hos den ursprungliga togs bort till en kvalitativt ny nivå. Destiny 2 har blivit större, bättre, snyggare och mer genomtänkt föregångare. Det är fortfarande en unik shooter som har absorberat många års erfarenhet av att arbeta på Halo-serien och alla de bästa metoderna på området moderna MMO. Om det inte finns några brister, spelet skulle kunna vara högre. Men även med dem, Öde 2 — detta är den bästa multiplayer shooter som finns på marknaden idag. Spelet är värt att 9,5 poäng av 10 med hopp om att Destiny kommer att förlora 3 liten sked av tjära i ett fat av läckra online honung.

Rekommenderad

PlayStation 5: rykten och första detaljer

den Nuvarande generationens konsoler, uppenbarligen, metoder solnedgången av hans tid, och detta innebär att de viktigaste platformtarget i ansiktet av Sony och Microsoft inom överskådlig framtid behöver för att behaga oss med meddelanden om nya enhe...

PlayStation 4 vs Xbox 5 år senare. Vem som gjort rätt val

för Fem år sedan, år 2013, har lämnats in av spelkonsol, PlayStation 4 från Sony och Xbox från Microsoft. Sedan mellan två moderna konsoler det var mycket svårt. Mjöl inför video spelare vid upprepade tillfällen blev ett tillfälle för diskussion och ...

Nvidia kan introducera GeForce GTX 1180 i nästa månad

Nvidia lanserat den aktuella raden av spel GeForce grafikkort för drygt två år sedan, och nästa generations GeForce GTX-Serien 11, vi kommer att kunna se i augusti. Även om VD Jensen Huang sade nyligen att den nya GeForce "kommer att visas snart", al...